خانواده همیشه در مراجعه است – معرفی دو سریال – صدای بهمن

Episode 2

Play episode

خب!

وقتی که به کمک اپ هابی، متوجه شدم که در این چند سال اخیر بیش از سه هزار و هشتصد اپیزود سریال دیدم، با خودم گفتم شاید بتوانم در پادکست صدای بهمن بخشی از نظرهام دربارهٔ آنها را با شما در میان بذارم.

از دههٔ ۱۹۹۰ میلادی که شبکهٔ اچ بی او یک سرمایه‌گذاری هنگفت روی ساخت سریال‌های اصلی را شروع کرد، این صنعت متحول شد. سریال‌هایی مثل اوز، سوپرانوها، شنود (یا د وایر) و سکس و شهر چنان موفقیتی کسب کردند که دیگر شبکه‌ها هم به فکر سرمایه‌گذاری جدی در این صنعت افتادند. تا قبل از آن سریال‌ها جدی گرفته نمی‌شدند. بلکه همیشه در سایهٔ سینما و ادبیات قرار داشتند. اما دیگه دههٔ ۲۰۰۰ میلادی این هنر جای خودش را بعنوان یک ژانر مستقل تثبیت کرد. چه در عرصهٔ هنر با خلق شاهکارهایی مثل شنود، لاست، سوپرانوها، و چه از لحاظ موفقیت تجاری.

همهٔ اینها را گفتم تا یادآوری کنم که دیگه الان سریال یک مقولهٔ حاشیه‌ای نیست، بلکه هنر/صنعتِ تمام عیار است. کمتر رمانی در بیست سال اخیر نوشته شده که به اندازهٔ سریال «شنود»  در ایجاد تعلیق موفق باشه و همزمان دیالوگهای بی‌نقص داشته باشه و در اوج داستان‌سرایی هم جای بگیره. کمتر فیلمی مثل بازی تاج و تخت ساخته شده بتواند چندین ژانر مختلف را در حد اعلا باهم مخلوط و یک اثر فاخر و عمیق تولید کند.

اما من می‌خواهم در این قسمت از صدای بهمن، برای شما از دو سریال صحبت کنم که هرکدام از یک لحاظ با جریان غالبِ سریال‌سازی در این دو دههّ اخیر فرق دارند.

این ما است   ( this is us )

«رابطهٔ احساسی» محور اصلی این سریال است. من تا بحال هیچ سریالی ندیده‌ام که اینقدر سرشار از لحظه‌های احساسی باشد و به این خط روایی وفادار بماند. سازندگان «این ما است» توانسته‌اند تا الان در طول این سه فصل، با ماجراهای پرتلاطم این ریتم و ضرب‌آهنگ را حفظ کنند. شاید همین دلیل اصلی موفقیت این سریال و جایزه‌های پرتعدادی باشد که از آن خود کرده‌اند.

دودمان  ‌Bloodline

«ما آدم‌های بدی نیستیم. اما کارهای بدی انجام دادیم.» این شعار سریال دومی است که برای شما انتخاب کردم. هرچه در سریال اول از خوبی‌های خانواده گفتیم، با معرفی سریال «دودمان» می‌خوام به آن روی سکهٔ خانواده و روابط خانوادگی بپردازم.

صدای بهمن بخشی از وبلاگ روح‌سوار است و قصد ندارم صفحه‌های جدیدی در شبکه‌های اجتماعی راه بیاندازنم. بنابراین می‌توانید همان روح‌سوار را در توییتر، اینستاگرام، تلگرام و فیسبوک دنبال کنید.

نظردادن و کامنت گذاشتن را فراموش نکنید. هر شماره سعی می‌کنم چند تا از کامنت‌های شما را برای خوانندگان بخوانم.

بهترین راه برای گوش کردن صدای بهمن دنبال کردنِ آن از طریق گوشی‌های همراه است.

اگر آی‌فون دارید از اینجا گوش بدهید یا در اپل استور «صدای بهمن» را جستجو کنید.

اگر گوشی اندروییدی دارید از اینجا گوش کنید یا اینکه فید صدای بهمن را وارد اپ پادکست خود بکنید و یا «صدای بهمن» را در آن اپ جستجو کنید.

کارآمدترین اپ برای گوش دادن به پادکست FM Player است که می‌توانید آن را برای گوشی اندروییدی از اینجا و برای آی‌فون از اینجا دریافت کنید.

نوشته خانواده همیشه در مراجعه است – معرفی دو سریال – صدای بهمن اولین بار در روح‌سـوار پدیدار شد.

Hosted by
Rooh Savar

Journaliste, écrivain, entrepreneur. Fondateur & CEO Jahan Info | Président SINGA France | Fondateur de Lettres Persanes | Thinkestân

Join the discussion

More from this show

مرده‌های متحرک به وقتِ کرونا – صداسوار – ۲ مرده‌های متحرک به وقتِ کرونا – صداسوار – ۲ Episode 3

مرده‌های متحرک به وقتِ کرونا – صداسوار – ۲ مرده‌های متحرک به وقتِ کرونا – صداسوار – ۲

اگر چند روزی هست که در خانه نشستید تا ویروس کرونا شرش را از سر شما و خانواده‌تون کم بکنه، اگر از جهش عظیم این این ویروس در چهار گوشهٔ جهان بهت زده شدید، و اگر مثل خیلی‌های دیگه نگران هستید که بعدش قراره چی بشه، به این داستان گوش کنید. در سال ۲۰۱۰،...

انقلابِ رعایا – احسان نراقی، هادی خانیکی، حمیدرضا جلایی‌پور – ۱۳۸۷ Episode 1

انقلابِ رعایا – احسان نراقی، هادی خانیکی، حمیدرضا جلایی‌پور – ۱۳۸۷

این پادکست را در بهمن ماه ۱۳۸۶آماده کرده بودم که به دلایل فنی امکان آپلودش در آن زمان فراهم نشد و چند ماه بعد منتشر شد. در این پس از پی صحبت با احسان نراقی، هادی خانیکی و حمیدرضا جلایی پور نشستیم. * امروز بعد از دوازده سال که این برنامه را گوش...

Instagram feed @roohsavar_paris

Connection error. Connection fail between instagram and your server. Please try again

Subscribe

Episode 2